6 způsobů, jak se ve své práci cítit lépe

Pokud se každé ráno vzbudíte a nechce se vám do práce, může si to vybrat vážnou daň na vašem štěstí a pohodě. I lidé, kteří milují svou práci, se čas od času nudí, frustrují nebo jsou nespokojeni s některými aspekty své práce. V jiných případech mohou lidé zažít syndrom vyhoření nebo nespokojenost se svým zaměstnáním.

Co můžete dělat, když nejste spokojeni se svou prací? Zřejmým řešením je zvážit změnu zaměstnání, ale to není vždy možné.
Naštěstí existují věci, které můžete udělat pro to, abyste se právě teď cítili ve své práci lépe.

Zaměřte se na to pozitivní

I když jsou některé aspekty vaší práce, které vás psychicky tíží, můžete se ve své práci cítit lépe, když se zaměříte na věci, které máte rádi.

  • Jaké pracovní úkoly děláte nejraději?
  • Jsou určité věci, které byste rádi dělali v rámci práce?
  • Jak se v práci zdokonalit?

Pravděpodobně vás napadne alespoň pár věcí, které máte na své práci rádi. Použijte je jako výchozí bod k nalezení způsobů, jak profesně růst.

Pokud existují určité typy úkolů, které rádi děláte více než jiné, zeptejte se, zda můžete tyto povinnosti přebírat častěji. Přijímání nových výzev může být také způsob, jak učinit svou práci zajímavější a může vám umožnit, abyste se naučili nové věci.

 

Začněte svůj den ve správné náladě

 

Pracovníci, kteří začínají svůj den v dobré náladě, bývají po celý den produktivnější a pozitivnější.  Takže pokud začnete svůj den s hrůzou z práce nebo s kyselou náladou, je velká šance, že zbytek dne nebude o nic lepší.

I když vaše současná práce není něco, co byste chtěli dělat navždy, stále to může být příležitost učit se, růst a prozkoumat další kariérní směry.

I když možná nebudete schopni změnit některé hlavní body své práce, můžete se ujistit, že se každé ráno máte na co těšit.

  • Zkuste si cestou do práce poslechnout svou oblíbenou písničku.
  • Ujistěte se, že strávíte alespoň pár minut venku na čerstvém vzduchu.
  • Vychutnejte si váš oblíbený „nakopávač“ jako je šálek kávy nebo čaje

    Pouhé ranní rituály mohou poskytnout pocit pohodlí, který uklidní vaše tělo a mysl, než začnete svůj pracovní den.

     

    Vyhněte se negativitě

    I když máte rádi typ práce, kterou děláte, účast na toxickém pracovišti ve vás může zanechat pocit nespokojenosti a úzkosti.

    Možná se vám nepodaří zcela změnit firemní kulturu, ale existuje několik věcí, které můžete udělat, abyste zajistili, že vaše pracovní prostředí bude pozitivnější.

    • Vyhněte se pomluvám na pracovišti
    • Zaměřte se spíše na pomoc kolegům než na soupeření s nimi
    • Pokuste se přesměrovat negativní konverzaci
    • Pracujte na řešení problémů spíše než abyste si stěžovali

     

    Pokud zjistíte, že v práci jsou určití lidé, kteří vás srážejí dolů nebo se vás snaží přimět k toxickému chování, snažte se od těchto lidí distancovat.

     

     

    Proveďte změny, kde můžete

    Je těžké být ve své práci šťastný, pokud úkoly, na kterých každý den pracujete, neodpovídají vaší osobnosti a preferencím. Pokud jste například člověk, kterému se daří pracovat samostatně, může být frustrující, pokud se po vás vždy vyžaduje, abyste pracovali ve skupinách.

    I když možná nebudete schopni změnit povahu své práce, můžete hledat způsoby, jak lépe sladit svou práci s vašimi preferencemi. Pokud  běžně pracujete sami, ale daří se vám v sociální interakci, můžete hledat způsoby, jak pracovat na skupinových projektech nebo přesunout svůj pracovní prostor do oblasti, kde budete mít příležitost častěji mluvit s ostatními.

    Takové kroky mohou nejen minimalizovat syndrom vyhoření – mohou zvýšit vaši pohodu, motivaci a radost z vaší práce.

     

     

    Přizpůsobte si svůj pracovní prostor

    Možnost přizpůsobit si pracovní prostor může mít pozitivní psychologický efekt. I malé změny vám mohou pomoci cítit se lépe v prostoru, kde trávíte většinu svého dne.

    Lidé, kteří pracují v otevřených kancelářských prostorách, mají menší motivaci, zvýšenou hladinu stresu, sníženou produktivitu a koncentraci. Nedostatek soukromí, zvýšené rozptýlení a vysoká hladina hluku znamenají, že pracovníci věnují více kognitivní energie na zvládání těchto stresů, než aby se soustředili na práci.

    Drobné úpravy ve vašem pracovním prostoru vám také mohou pomoci cítit se ve své práci lépe. Bez ohledu na to, kde pracujete, je důležité mít:

    • Bezpečná, ergonomická pracovní plocha
    • Dobré osvětlení
    • Příjemná pokojová teplota

    Pro ty, kteří pracují z domácí kanceláře, mohou být vaše možnosti omezeny pouze vaším rozpočtem. Naplňte svou pracovní oblast věcmi, které vám pomohou cítit se inspirativní a motivovaní k práci.

    Pokud pracujete v prostorách, které jsou méně upravitelné, například v maloobchodě nebo skladu, vaše možnosti mohou být omezenější. Malé změny, jako je uložení některých osobních věcí ve skříňce nebo v odpočívadle zaměstnanců, mohou také poskytnout pohodlí a úlevu od stresu během pracovního dne.

    Zaměřte se na to, aby byl váš pracovní prostor pohodlný, profesionální, přehledný a funkční.

     

    Najděte ve své práci smysl

    Jedním ze způsobů, jak se ve své práci cítit lépe, je hledat způsoby, kterými vaše úsilí přináší změnu. Lidé, kteří cítí, že jejich práce má smysl, jsou angažovanější a produktivnější.

    Některé způsoby, jak můžete ve své práci najít smysl:

    • Budování pozitivních vztahů se spolupracovníky a klienty
    • Zaměřte se na některé z důvodů, proč pracujete, jako je zajištění rodiny a úspory do budoucna
    • Přemýšlejte o tom, jak vaše práce prospívá vaší komunitě

    Hledání smyslu ve své práci nemusí být o pocitu, že měníte svět. Jde o to najít způsob, jak přispět – své rodině, komunitě nebo společnosti – způsobem, který ve vás zanechá pocit naplnění a účelu.

    Skutečností je, že mnoho lidí čelí obdobím, kdy jsou nespokojeni se svou prací.

    I když je vaším konečným cílem přesunout se na žádanější pozici, existují věci, které můžete udělat hned, abyste si práci usnadnili. Pokud například právě teď nepřichází v úvahu opustit své současné zaměstnání nebo nemůžete své spolupracovníky ovlivnit, aby nevytvářeli toxické pracovní prostředí. Můžete změnit, jak na tyto situace zareagujete. Hledání způsobů, jak se ve své práci cítit lépe, vám také může pomoci cítit se šťastnější, zdravější a spokojenější.

     

    Zdroje: verywellmind.com, unspalsh.com

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.