Osobní intimita jako přehlížené antidepresivum

Láska je v podstatě bezplatný zlepšovač nálady.

 Osobní vztahy, zejména ty nejosobnější, milostné partnerství, mají hluboký dopad na naši náladu. Ve skutečnosti vědci uvádějí, že nešťastné manželské vztahy jsou spojeny s rizikem deprese, které je mnohem vyšší než u manželství, která fungují.

Nejpřirozenější antidepresivum

Léčba deprese může zahrnovat psychoterapii , léky , fyzickou aktivitu (pokud je to možné) a někdy až hospitalizaci. Všechny tyto formy léčby si mají jistě zásluhy. Ovšem do zbrojnice lékařských a psychologických zbraní proti depresi je však nedoceněný přírůstek: mezilidská intimita.

Rodící se láska, kde se jen hemží lichotky a uznání, je pravděpodobně tím nejpřirozenějším posilovačem nálady, který zažijeme. Co když lze interakce čerstvé lásky obnovit i v pokračujícím vztahu, který už není „nový“, ale obsahuje prvky, které poháněly ranou náladu?

Hodnota překonání opatrnosti

Neexistuje lepší příležitost než náš milostný vztah, abychom byli skutečně sami sebou. To, co tento raný proces naruší a tak obyčejně stáhne prosperující vztah do propasti, není složité a není mimo dosah. Nemusí to být obětováno našim uspěchaným životům.

Obnovení emocionální intimity není ani tak o rušných životech, jako o strachu z toho, že budeme souzeni nebo odmítnuti osobou sdílející náš život. A není to prázdný strach; většina z nás byla souzena rodiči a přáteli a vnáší do našeho primárního vztahu tendenci soudit.

Být hlídán může zablokovat cestu ke zdraví

Každý z nás touží být milován a přijímán pro to, kým skutečně jsme. Milostné vztahy, ve své nejlepší podobě, poskytují příležitost objevit a pěstovat naše autentické já. Ironií je, že naše potřeba potvrzování a touha po schválení je často tak silná, že ve snaze vyhnout se úsudku se začneme střežit před nejdůležitější osobou v našem životě – před naším partnerem. Včasná otevřenost se vyvine v tichou opatrnost.

Láska vyžaduje odvahu. Stáváme se obezřetnými vůči svému partnerovi, protože on nebo ona je ústředním bodem našich životů a potřeba souhlasu je nejsilnější u osoby, se kterou sdílíme náš život. Chceme hrát na jistotu, abychom nebyli souzeni.

Koneckonců, vyzradit svá tajemství a otevřít se cizímu člověku je mnohem méně obtížné a cítíme se bezpečněji. Ukázat se emocionálně nahý před svým partnerem je jiné; musíte čelit sobě každý další den.

Přetočení hodin zpět

Vyřešilo by návrat té rané otevřenosti problémy s náladou? Zkus to!

Zde je několik pokynů: Mluvte osobně tak, jak jste to dělali na začátku vašeho vztahu. Vy i váš partner byste si měli naslouchat; měli byste se cítit ověřeni, a pokud to děláte pravidelně, oba by měli zažít posílené vzájemné emocionální spojení, i když si ani jeden z vás nemyslel, že potřebujete silnější spojení, nebo jste si mysleli, že je mimo váš dosah.

Dostat se a zůstat skutečný

Cílem je bezpečně řešit skutečné problémy se svým partnerem a stát se vůči sobě méně defenzivní a plněji přijímat sebe a svého partnera. Nejdůležitější ze všeho je, že s tím, jak se vztah posiluje a stává se osobnějším – přesouváte se od běžného jednání k intimnějším rozhovorům – je to pravděpodobný určitý stupeň ochrany před depresí.

Deprese zahrnuje stažení se do sebe a od ostatních. Cítit se ve vztahu dostatečně bezpečně, abychom odhalili naše nejniternější pocity, je spojující a mělo by být považováno za ceněnou součást životního stylu s antidepresivy. Trvalá spokojenost se vztahem je založena na uctivé otevřenosti, což je druh komunikace, který budoval lásku v prvních dnech.

Zdroje: psychologytoday.com, unsplash.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.