5 potravin, které zvyšují hladinu keratinu v těle

Freepik.com

Keratin je typ strukturálního proteinu, který se nachází ve vlasech, kůži a nehtech. Je zvláště důležitý pro udržení struktury pokožky, podporu hojení ran a udržení zdravých a silných vlasů a nehtů.

O doplňcích keratinu se často říká, že pomáhají předcházet vypadávání vlasů, zvyšují růst nehtů a zlepšují texturu pokožky. Přesto může spousta zdravých potravin přirozeně podporovat syntézu keratinu ve vašem těle.

Zde je 5 potravin, které podporují tvorbu keratinu.

1. Vejce

Konzumace vajec je skvělý způsob, jak přirozeně zvýšit produkci keratinu.

Ve skutečnosti jsou skvělým zdrojem biotinu, základní živiny, která se podílí na syntéze keratinu. Jedno vařené vejce poskytuje 10 mcg této živiny, neboli 33 % denní hodnoty.

A co víc, vaječný protein podporuje produkci keratinu, přičemž 6 gramů bílkovin je zabaleno do jednoho velkého 50gramového vejce.

2. Cibule

Cibule je skvělá nejen pro dochucení vašich oblíbených jídel, ale také pro zvýšení produkce keratinu.

Tato zelenina má obzvláště vysoký obsah N-acetylcysteinu, rostlinného antioxidantu, který vaše tělo přemění na aminokyselinu zvanou L-cystein – součást keratinu. Cibule také poskytuje folát, základní mikroživinu nezbytnou pro udržení zdravých vlasových folikulů.

3. Losos

Jedna porce (100 gramů) dodá organismu asi třetinu až polovinu potřebné denní dávky bílkovin. Je také vynikajícím zdrojem biotinu, další klíčové živiny, která podporuje produkci keratinu.

Tato ryba má také vysoký obsah omega-3 mastných kyselin, což je typ tuku zdravého pro srdce, u kterého bylo prokázáno, že pomáhá zlepšovat růst vlasů, zvyšuje hustotu vlasů a chrání před vypadáváním vlasů, když se používá ve formě doplňků.

4. Mango

Mango pochází z jižní Asie a je chutným způsobem, jak do vaší stravy vtlačit extra živiny a zároveň podporovat syntézu keratinu.

Konkrétně toto tropické peckovinové ovoce je plné provitaminu A s 89 mcg. Mango má také vysoký obsah několika dalších klíčových živin pro zdraví pokožky a vlasů, jako je vitamín C a kyselina listová.

5. Česnek

Česnek se podobně jako cibule může pochlubit velkým množstvím N-acetylcysteinu, který vaše tělo přemění na L-cystein – aminokyselinu nacházející se v keratinu.

Ačkoli je zapotřebí více výzkumu u lidí, některé studie naznačují, že česnek může pomáhat zdraví pokožky. Jedna studie ve zkumavce například zjistila, že česnekový extrakt chrání buňky keratinocytů, které jsou zodpovědné za produkci keratinu, před poškozením ultrafialovým zářením.

Laboratorní studie také naznačují, že tato oblíbená zelenina může podporovat hojení ran, bojovat proti mikrobiálním infekcím a zpomalovat známky stárnutí. Česnek se také může pochlubit mnoha prospěšnými mikroživinami, včetně manganu, vitamínu B6 a vitamínu C.

 

Sečteno a podtrženo

Keratin je typ proteinu, který posiluje zdraví vašich vlasů, pokožky a nehtů. Pro syntézu keratinu je nezbytných několik specifických živin, včetně bílkovin, biotinu a vitaminu A.

Vyvážená strava plná potravin bohatých na tyto živiny může pomoci podpořit produkci keratinu ve vašem těle. Nejen, že tyto potraviny zlepšují zdraví vlasů, pokožky a nehtů, ale jsou také bohaté na mnoho dalších prospěšných živin. Samozřejmě je i mnoho dalších potravin podporujících hladinu keratinu. Například i batáty, mrkev, slunečnicová semínka nebo třeba kapusta.

 

Zdroje: Healthline.com, Freepik.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.